2 Ağustos 2014 Cumartesi

Bölüm 1: Kafalarda Düşüncenin Oluşması/ Arkadaşların birer birer yavrulaması


Kafalarda Düşüncenin Oluşması/ Arkadaşların birer birer yavrulaması

Aslında ben de yazarken tekil olarak kullanmalı mıyım diye düşünmedim değil. Ama işte önce bir kişinin beyninde, sanki periyodik cetvele eklenecek yeni bir element bulmuşcasına filizlenen bu düşünce, kısa zamanda virüs gibi diğer kişiye de sirayet eder.

Aslında yeni element falan bulduğunuz da yok. Evlenmişsiniz. En az 3 sene geçmiş. İş konuları belirli bir seviyede. Araba alınmış; ev belki. Aileler zaten daha önce şaka maiyetinde yapılan çocuk telkinlerini eşiniz üzerinde radyoaktif seviyeye çıkarmış durumda. Konuyu konuşmaya başlayınca, algıda seçicilik kavramını tam anlamıyla yaşarsınız: bütün evli arkadaşlarınızın çocuğu var. Bütün arkadaşlarınızın evlenmesi aslında daha önce konuşmamız gereken bir konuydu ama iş işten geçti zaten. Sosyal medya hesaplarınızda konserden çok baby shower, doğum günü, hastane çıkışı (böyle bir tekstil ürünü var. Sonra açıklayacağım)içindeki bebekler vb. fotolar almış yürümüş. Durumu sürü psikolojisi seviyesine indirmesek de tarafsız ve duygusuz bir yaklaşım veya bakış açısı bizi sürü psikolojisine ikna edebilir.

Korkunun ecele faydası yok: hiçbir zaman hazır olmayacağınızı fark ettiğin gün bunu eşine de anlatıyorsun. Bu seviyeden sonra tanımlaması bir acayip, aile ortamlarından bile rahatça konuşabildiğin(annen babanla!), pratikte bire bir aynı olmasına rağmen seks ile uzaktan yakından alakası olmayan bir aktivite dönemine giriyorsun: çalışma! Daha doğrusu çocuk yapma çalışması. Enişten ya da amcan gevrek bir ağız yapısıyla söylediği zaman daha da katlanılmaz oluyor. İşin kötüsü sen de bu döngünün içine giriyorsun şıp diye. Biz çocuk yapmaya karar verdik diye doktora gittiğin gün, vereceğin muayene ücreti karşılığında alacağın reçeteli cümleler: “e hadi eve gidin sevişin”, “sabahları şansınız yüksek”, “şu günlerde mutlaka yapın” vb. Doktordan çıkınca eşinin elini sıkıca tut. Artık ilişkiniz bambaşka bir seviyede. Çalışmalara devam.

4 ila 6 ay süren var. Çocuğu koyamazsan sancılı başka bir dönem seni bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder